Η νέα σχολική χρονιά ξεκίνησε και πάλι με τεράστια προβλήματα, με γονείς και μαθητές να έρχονται αντιμέτωποι και με τις απαράδεκτες συγχωνεύσεις τμημάτων, τονίζει η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ σε ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του Κόμματος Κώστας Παπαδάκης στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή.
Οι συγχωνεύσεις ήρθαν να προστεθούν στις γνωστές τραγικές ελλείψεις σε εκπαιδευτικό και βοηθητικό δυναμικό (καθαριστές, τραπεζοκόμους, νοσηλευτές), ενώ οι γονείς βάζουν και φέτος το χέρι βαθιά στην τσέπη για την αγορά των απαραίτητων υλικών σε μια εποχή που η ακρίβεια καλπάζει και ταλανίζει τις λαϊκές οικογένειες, ενώ ο μέσος μισθός εξανεμίζεται το πρώτο 10ήμερο του μήνα.
Οι περίπου 1000 συγχωνεύσεις πανελλαδικά σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια εκπαίδευση στόχο έχουν την «εξοικονόμηση» εκπαιδευτικών, την ώρα που λείπουν συνολικά 60.000 και προσλήφθηκαν μόλις 10.000 κι αυτοί με τον εκβιαστικό όρο της συμμετοχής στην αξιολόγηση.
Αγνοείται προκλητικά ότι ουσιαστική μόρφωση σε συνθήκες συνωστισμού 26, 27, 28 παιδιών δεν μπορεί να γίνει. Για την απόφαση αυτή της κυβέρνησης της ΝΔ δεν έχει ληφθεί υπ’ όψιν κανένα παιδαγωγικό κριτήριο, καθώς επίσης έχει παραβλεφθεί πλήρως κι ο αριθμός των διαγνωσμένων παιδιών με μαθησιακές δυσκολίες, όπου με τις συγχωνεύσεις φτάνουν ορισμένες φορές τα 5 ή και παραπάνω σε κάθε τμήμα.
Την ίδια στιγμή διαιωνίζεται το καθεστώς των δεκάδων χιλιάδων αναπληρωτών εκπαιδευτικών, που αναπληρώνουν τον εαυτό τους κάθε χρόνο και αναγκάζονται σε μετακινήσεις μακριά από τον τόπο κατοικίας τους χωρίς την παραμικρή στήριξη για εξασφάλιση προσιτής κατοικίας.
Την εκρηκτική αυτή κατάσταση συμπληρώνει και το γεγονός ότι σπανίζουν οι περιπτώσεις σχολείων που έχουν πιστοποιητικά πυρασφάλειας και αντισεισμικής θωράκισης. Σε «καθημερινότητα» εξελίσσεται το να πέφτουν σοβάδες σε τάξεις μαθητών, ακόμα και εν ώρα μαθήματος, με μεγάλους κινδύνους για τη ζωή και την ασφάλεια των παιδιών όσο και των εκπαιδευτικών.
Είναι απαράδεκτο παιδιά να κινδυνεύουν στη σχολική στέγη που βρίσκεται σε καθεστώς εγκατάλειψης, ενώ η κυβέρνηση εκπονεί πρόγραμμα αποσπασματικών ανακαινίσεων πτερύγων για αριθμό σχολείων που είναι «σταγόνα στον ωκεανό» και σε αυτά μάλιστα με την επιστράτευση ιδιωτών ως «χορηγών».
Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του Κόμματος υπέβαλε τα εξής ερωτήματα:
«Πώς τοποθετείται η Επιτροπή:
– για την απαράδεκτη κατάσταση που διαμορφώνεται στο σχολείο του 2024, όπου εκπαιδευτικοί, γονείς και μαθητές καλούνται να αντιμετωπίσουν τον «εξορθολογισμό» των συγχωνεύσεων, όπως ονομάστηκε το συγκεκριμένο μέτρο από την κυβέρνηση η οποία γυρνά την εκπαιδευτική διαδικασία χρόνια πίσω και δημιουργεί, με βάση και τις ευρωενωσιακές κατευθύνσεις περί μείωσης του κόστους, σχολεία δυο ταχυτήτων;
– στο γεγονός ότι πλέον ανεξάρτητα από τον αριθμό των διαγνωσμένων με μαθησιακές δυσκολίες παιδιών, σε κάθε τμήμα θα αντιστοιχεί ένας και μόνο εκπαιδευτικός παράλληλης στήριξης, εξαναγκάζοντας γονείς να απευθυνθούν σε ιδιώτες εκπαιδευτικούς και ψυχολόγους για τη στήριξη των παιδιών τους;
– στην επικίνδυνη κατάσταση που διαμορφώνεται από τη μη συντήρηση και το μη έλεγχο των σχολείων, καταδικάζοντας μαθητές κι εκπαιδευτικούς να κάνουν μάθημα σε ακατάλληλες σε πολλές περιπτώσεις αίθουσες από κάθε άποψη, παιδαγωγική ή ασφαλείας, ενώ επιστρατεύονται και ιδιώτες χορηγοί σε ένα όλο και περισσότερο εμπορευματοποιημένο σχολείο;».