“Τις νέες σαρωτικές αλλαγές σε βάρος των ναυτεργατών, στους όρους αμοιβής και κοινωνικής ασφάλισης και στις συνθήκες εργασίας στα πλοία αναψυχής του ν. 4926/2022″ καταγγέλλει με ερώτησή της προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ.
” Πρόκειται” , τονίζεται σε σχετική ανακοίνωση της , ” για νόμο που συνδιαμόρφωσαν ελληνική κυβέρνηση, ΕΕ και εφοπλιστές, ως συνέχεια των αντεργατικών νόμων που προηγήθηκαν για τα φορτηγά, δεξαμενόπλοια, επιβατηγά και τα κρουαζιερόπλοια από τις προηγούμενες κυβερνήσεις. Βασικό και χαρακτηριστικό στοιχείο η επέκταση της εφαρμογής του αντεργατικού κανονισμού 3577/1992 της ΕΕ για την κατάργηση του καμποτάζ και στον κλάδο των πλοίων αναψυχής και την απελευθέρωση των θαλάσσιων συγκοινωνιών. Οδυνηρές θα είναι για άλλη μια φορά οι συνέπειες για τους ναυτεργάτες σε όλες τις κατηγορίες πλοίων ενώ τεράστια τα κέρδη για τους πλοιοκτήτες – εφοπλιστές στη ναυτιλία και τους επιχειρηματικούς ομίλους στον τουρισμό, το κεφάλαιο.
Επιπλέον, γίνεται ο απαράδεκτος διαχωρισμός πληρώματος και «βοηθητικού προσωπικού», κάτι που σημαίνει ότι μάγειροι, θαλαμηπόλοι και άλλες ειδικότητες δεν χαρακτηρίζονται ναυτεργάτες και δεν εντάσσονται στις κλαδικές συλλογικές συμβάσεις εργασίας, με κοινωνική ασφάλιση, εργασιακά, ασφαλιστικά και συνδικαλιστικά δικαιώματα. Καταργείται δε σε μια σειρά περιπτώσεων η υποχρέωση τήρησης οργανικής σύνθεσης για τα επαγγελματικά πλοία αναψυχής, ποδοπατώντας το δικαίωμα στην εργασία των ναυτεργατών, εντείνοντας την εκμετάλλευσή τους, αλλά και υποβαθμίζοντας την προστασία της ανθρώπινης ζωής στη θάλασσα. Η πρόσφατη απόλυση 800 ναυτεργατών από το επιβατηγό – οχηματαγωγό πλοίο με σημαία Η.Β. και η αντικατάστασή τους με φτηνότερο εργατικό δυναμικό που προχώρησε αιφνιδιαστικά η ναυτιλιακή εταιρεία «P&O Ferries» με έδρα το Ντόβερ της Αγγλίας, της οποίας τα πλοία εκτελούν δρομολόγια μεταξύ Βρετανίας, Γαλλίας, Ιρλανδίας και Ολλανδίας, εντάσσεται σε αυτή τη γενικευμένη αντεργατική επίθεση των κυβερνήσεων, των εφοπλιστών, του κεφαλαίου που είναι σε εξέλιξη σε όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ σε βάρος των ναυτεργατών σε όλες τις κατηγορίες πλοίων και γενικότερα στους κλάδους και χώρους δουλειάς.
Την ίδια ώρα που εξαπολύεται λυσσαλέα επίθεση στα εργασιακά δικαιώματα κι εκτινάσσεται η ακρίβεια για τους εργαζόμενους προστίθενται νέα προνόμια και φοροαπαλλαγές για τους εφοπλιστές. Παράλληλα, τα τουριστικά λιμάνια και οι μαρίνες, με αλλαγή χρήσεων γης και αλυσιδωτές επιπτώσεις στο περιβάλλον, αύξηση του συντελεστή δόμησης και νομιμοποίηση αυθαίρετων εγκαταστάσεων, παραδίδονται στους επιχειρηματικούς ομίλους, ενώ αποκλείεται η πρόσβαση των εργατικών λαϊκών νοικοκυριών στα λιμάνια και στις παραλίες κατά μήκος της ακτογραμμής.
Με βάση τα παραπάνω, ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ Κώστας Παπαδάκης κατέθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή τις παρακάτω ερωτήσεις:
«Πώς τοποθετείται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στο ότι:
– η κυβέρνηση της ΝΔ αξιοποιώντας την ευρωενωσιακή νομοθεσία επιφέρει ένα νέο σαρωτικό χτύπημα στα εργασιακά δικαιώματα των ναυτεργατών, σε συνέχεια των αντεργατικών νόμων των προηγούμενων κυβερνήσεων, θέτοντας σε κίνδυνο τη ζωή εργαζομένων κι επιβατών και με αρνητικές επιπτώσεις στο περιβάλλον;
– οι εφοπλιστικές ενώσεις αρνούνται να διαπραγματευτούν με τα εργατικά συνδικάτα για την ανανέωση των κλαδικών Συλλογικών Συμβάσεων Εργασίας όπως των Ποντοπόρων Πλοίων από το 2010 και ταυτόχρονα εντείνεται η επιθετικότητα του κεφαλαίου σε βάρος των ναυτεργατών, γενικότερα των εργαζομένων;».

Προηγούμενο άρθροΣυνεχίζονται το Σεπτέμβριο οι δράσεις Ανακύκλωσης στα Δημοτικά Σχολεία Σαλαμίνας και των άλλων νησιών του Πειραιά
Επόμενο άρθροΟι 4 αρνητικές πρωτιές της Διοίκησης Πατούλη