Αντιπαιδαγωγικές και αντίθετες με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Κτιρίων είναι οι συγχωνεύσεις τμημάτων στα σχολεία του Περάματος, καταγγέλλει η βουλευτής της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗ , Σοφία- Χάιδω Ασημακοπούλου .
Σ΄ερώτηση της , στη Βουλή , επισημαίνει ότι το Δημοτικό Συμβούλιο (ΔΣ) Περάματος σε δύο συνεδριάσεις (11/9/2024 και 23/9/2024) ενέκρινε και εξέδωσε ψήφισμα για τη μη συγχώνευση τμημάτων – τάξεων σε σχολεία του Δήμου « και απαιτούσε από την Κυβέρνηση «να ακούσει» την εκπαιδευτική κοινότητα και τους Συλλόγους Γ ονέων και Κηδεμόνων, που μοναδικό μέλημά τους είναι να μάθουν τα παιδιά τους γράμματα.
Σύμφωνα με το εν λόγω ψήφισμα η εγκύκλιος για τη συγκρότηση τμημάτων που εκδόθηκε από το ΥΠΑΙΘΑ εν μέσω καλοκαιριού και με κλειστά τα σχολεία, και οδήγησε στις συγχωνεύσεις τμημάτων που μέχρι πρότινος ήταν χωρισμένα ή σε αναστολή νέων αναγκαίων κατατμήσεων σε τμήματα που φοιτά αυξημένος αριθμός μαθητών και μαθητριών με διαγνωσμένες αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες για το διδακτικό έτος 2024 – 2025, αιφνιδίασε την εκπαιδευτική κοινότητα και έφερε αναστάτωση σε γονείς και εκπαιδευτικούς.
Η απόφαση να αναστείλει την κατάτμηση τμημάτων στην Α’ δημοτικού με 26 ή 27 ή και 29 μαθητές και να προκρίνει την μετακίνησή τους σε όμορα σχολεία διατάραξε την ομαλή προσαρμογή των μαθητών στο σχολείο σε αυτή την τρυφερή ηλικία.
Είναι σαφές ότι καταπατάται το δικαίωμα των μαθητών να πηγαίνουν στο σχολείο της γειτονιάς τους, προσθέτοντας επιπλέον δυσκολίες στην ένταξή τους στο σχολικό περιβάλλον και στις οικογένειες τους για τη μετακίνησή τους. Επίσης, αγνοεί πλήρως μαθήτριες και μαθητές με διαγνωσμένες αναπηρίες ή και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες και ειδικές μαθησιακές δυσκολίες με γνωματεύσεις από τα ΚΕΔΑΣΥ για Παράλληλη Στήριξη και παρακολούθηση σε Τμήματα Ένταξης. Όμως Τμήματα Ένταξης δεν υπάρχουν και οι εκπαιδευτικοί για Παράλληλη Στήριξη αντιστοιχούν μόλις ένας για κάθε αίθουσα, ανεξάρτητα από το πλήθος των γνωματεύσεων σε αυτή.
Επομένως, ο εκπαιδευτικός, αντί να ασκεί απρόσκοπτα το παιδαγωγικό του έργο, μετατρέπεται σε «παιδοφύλακα», αφού με αυτόν τον τρόπο είναι αδύνατη η ισότιμη εκπαίδευση όλων των μαθητών ανάλογα με τις ανάγκες του καθενός.
Επιπλέον, με τις συγχωνεύεις των τμημάτων προκύπτουν και θέματα για την ασφάλεια των μαθητών, αφού τα πολυπληθή τμήματα δεν τηρούν τις προδιαγραφές που ορίζονται στον κανονισμό πυροπροστασίας κτιρίων. Η θέση του Δ.Σ. του Δήμου Περάματος μετά από διαβούλευση με την εκπαιδευτική κοινότητα είναι να υπάρχουν έως και 15 μαθητές για τα Νηπιαγωγεία και τις πρώτες τάξεις του Δημοτικού και έως 20 μαθητές για τις υπόλοιπες.
Απαιτούσε να παρθεί πίσω η ως άνω απόφαση και να γίνει δεκτός ο προγραμματισμός λειτουργικότητας των σχολικών μονάδων. Αντί όμως να ληφθούν υπόψη τα ψηφίσματα του ΔΣ του Δήμου και να παρθεί πίσω η απόφαση για τις συγχωνεύεις των τμημάτων, εντελώς ξαφνικά την Τετάρτη 16¬10-2024 το μεσημέρι ζητήθηκε από το Διευθυντή του 1ου Γενικού Λυκείου Περάματος να μειωθούν τα 5 τμήματα που λειτουργούσαν στην Β’ Λυκείου σε 4 τμήματα, δηλαδή να στριμωχτούν 27 παιδιά, 1 εκπαιδευτικός, θρανία, έδρα και καρέκλες μέσα σε 42 τ.μ. (το σχολείο λειτουργεί με λίγες αίθουσες διδασκαλίας και εργαστήρια στο κεντρικό κτήριο και 9 αίθουσες προκάτ με διαστάσεις 6,5X6,5=42,25 τ.μ. στον περιβάλλοντα χώρο).
Σύμφωνα με τον Κανονισμό Πυροπροστασίας Κτιρίων (Π. Δ. 41 ΦΕΚ Α’ 80/07.05.2018) για τις αίθουσες διδασκαλίας προβλέπεται χωρητικότητα ενός ατόμου για κάθε 2 τ.μ. δαπέδου και για τα εργαστήρια 4,5 τ.μ. (Πίνακας 3: Υπολογισμός θεωρητικού πληθυσμού ανά χρήση). Αυτό στην πράξη σημαίνει ότι για να μπουν 27 παιδιά σε μια αίθουσα, αυτή θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 54 τ.μ. καθαρά, δηλαδή πάνω από 60 τ.μ. αν συνυπολογίσουμε ότι θα πρέπει να αφαιρεθούν έδρες και θρανία ώστε να υπολογιστεί το εμβαδόν. Για να τηρηθεί ο νόμος λοιπόν, αν δεν υπάρχουν τέτοιες αίθουσες θα έπρεπε να γίνουν μικρότερα τμήματα.
Η αδιανόητη, όσο και επιπόλαιη αυτή κατάσταση, έχει επισημανθεί επανειλημμένα από τους εκπαιδευτικούς και τους γονείς, όμως φαίνεται ότι οι εκάστοτε Υπουργοί Παιδείας αλλά και η ίδια η πολιτεία τους αγνοεί, παραβαίνοντας τους νόμους που η ίδια έχει θεσπίσει για την Πυροπροστασία. Τα μέλη του Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων του 1ου Γενικού Λυκείου Περάματος, αναρωτιούνται πώς γίνεται να εφαρμοστεί η συγχώνευση των τμημάτων, όταν υπάρχει συγκεκριμένη νομοθεσία για την πυροπροστασία των κτηρίων και δεν εφαρμόζεται, καθώς και αν έχει μεγαλύτερη σημασία η προστασία των παιδιών ή εξοικονόμηση κονδυλίων από τις προσλήψεις εκπαιδευτικών. Όπως χαρακτηριστικά λένε: «Δεν θα έπρεπε σε καμία περίπτωση να υπάρχουν ακόμη αίθουσες διδασκαλίας προκατ, παρόλα αυτά η κυβέρνηση ζητάει να τις κάνουμε και σαρδελοκούτια».
Η βουλευτής ερωτά τον αρμόδιο υπουργό :
– Για ποιο λόγο δεν τηρείται ο Κανονισμός Πυροπροστασίας Κτιρίων στα σχολεία του Περάματος;
– Προτίθεσθε να παρέμβετε, ώστε να ανακληθούν οι συγχωνεύσεις των τμημάτων στα σχολεία του Περάματος;
– Προτίθεσθε να παρέμβετε, ώστε να καλυφθούν οι ανάγκες της παράλληλης στήριξης σε όλα τα παιδιά με βάση τις γνωματεύσεις και να δημιουργηθούν, όπου είναι απαραίτητο, τμήματα ένταξης;

Προηγούμενο άρθροΤο ΚΚΕ καταγγέλλει Δούκα – Μπακογιάννη ότι «ταΐζουν» με 800.000 ευρώ διαγνωστικά , ΜΚΟ και ΚΟΙΝΕΠ
Επόμενο άρθροΚαταγγέλλει ο Χαρδαλιάς τον Πατούλη ότι άφησε στα πρόθυρα της απένταξης τη μεγάλη ανάπλαση του Φαληρικού Όρμου