Τις τραγικές συνθήκες που βιώνουν στην Αθήνα οι κάτοικοι και οι επισκέπτες της από την κατάσταση με τα ταξί και τις εφαρμογές για τη μεταφορά επιβατών , έθεσε η βουλευτής της Ελληνικής Λύσης , στη Β΄Πειραιά , Σοφία –Χάιδω Ασημακοπούλου , μ΄ερώτηση της , στη Βουλή.
Αναφέρει συγκεκριμένα σ΄ερώτηση τους, προς τους υπουργούς Τουρισμού, Εσωτερικών και Υποδομών και Μεταφορών :
«Σύμφωνα με δημοσιεύματα, και μαρτυρίες πολιτών που αναζητούν ταξί, η κατάσταση με τη λειτουργία τους στην Αθήνα είναι τραγική και ανυπόφορη. Υπάρχουν καταγγελίες ότι κάποιοι οδηγοί ταξί, ειδικά κατά τους καλοκαιρινούς μήνες, επιλέγουν μόνο τουρίστες ή μακρινές διαδρομές. Ταυτόχρονα, η αναζήτηση ταξί μέσω εφαρμογών είναι επίσης προβληματική λόγω της μεγάλης αναμονής και άλλων προβλημάτων που δημιουργούν σε επιβάτες και οδηγούς.
Για το λόγο αυτό, σύμφωνα με το γραμματέα του ΣΑΤΑ (Συνδικάτο Αυτοκινητιστών Ταξί Αττικής), έχει ζητηθεί μετ’ επιτάσεως να δημιουργηθεί μια δημόσια πλατφόρμα κράτησης ταξί, και να υποχρεωθούν όλα τα κίτρινα αυτοκίνητα ταξί της Αθήνας να μπουν σε αυτή την εφαρμογή για να μπορούν να εξασκήσουν το επάγγελμα.
Σύμφωνα με το Γραμματέα του ΣΑΤΑ: «Αυτό θα έχει πολλά οφέλη για τον κλάδο και τους πελάτες, διότι θα μπορούν μέσω της εφαρμογής να μπαίνουν αφενός και να βλέπουν ποιο ταξί είναι διαθέσιμο, αφετέρου όποια παράπονα υπάρχουν θα πηγαίνουν απευθείας στο υπουργείο και στην Περιφέρεια».
Υπάρχουν επίσης καταγγελίες ότι, στις πιάτσες των ταξί – όπου πολλές από αυτές έχουν γίνει «γκέτο» με ιεραρχική δομή – δεν τηρείται η σειρά προτεραιότητας.
Χαρακτηριστικά παραδείγματα τα ΚΤΕΛ του Κηφισού, ο Σταθμός Λαρίσης ή το λιμάνι του Πειραιά. Να σημειωθεί ότι σύμφωνα πάντα με καταγγελίες, εκτός από τις νόμιμες πιάτσες έχουν δημιουργηθεί και παράνομες κυρίως σε περιοχές όπου κυκλοφορούν πολλοί τουρίστες όπως η Ακρόπολη, τα Μουσεία, το Μοναστηράκι, άλλα σημεία αρχαιολογικού κυρίως ενδιαφέροντος και ξενοδοχεία του κέντρου.
Πολλά παράπονα διατυπώνονται από τουρίστες για τα υπέρογκα ποσά που προφανώς παρανόμως χρεώνονται. Για μια διαδρομή από τον Πειραιά στο Παγκράτι ζητήθηκαν από τουρίστες 350 ευρώ. Όσον αφορά για τις διαδρομές από και προς το αεροδρόμιο το κόμιστρο εξαρτάται από τον οδηγό. Οι χρήστες των ταξί διατυπώνουν επίσης πολλά παράπονα για τα θέματα καθαριότητας, καπνίσματος κ.λπ. . Προφανώς και υπάρχουν εξαιρετικοί και ευσυνείδητοι επαγγελματίες που κάνουν σωστά τη δουλειά τους, αλλά δυστυχώς υπάρχουν και αρκετοί συνάδελφοί τους που δυστυχώς δυσφημούν το σύνολο του κλάδου.
Με δεδομένα όλα τα παραπάνω,
Ερωτώνται οι κ. κ. Υπουργοί:
1. Με ποιο τρόπο θα κινητοποιηθούν οι αρχές, ώστε να τεθούν τα όρια και να επιβληθούν αυστηρές κυρώσεις στους παραβάτες οδηγούς;
2. Είναι στις προθέσεις σας η δημιουργία δημόσιας πλατφόρμας κράτησης ταξί, ώστε να υποχρεωθούν όλα τα κίτρινα αυτοκίνητα ταξί της Αθήνας να μπουν σε αυτή την εφαρμογή, για να μπορούν να εξασκήσουν το επάγγελμα, όπως ζητούν οι αυτοκινητιστές;
3. Σκοπεύετε να παρέμβετε ώστε σε κάθε ταξί να υπάρχει κατάλογος με αναλυτικές χρεώσεις, ώστε αποφεύγονται οι υπέρμετρες χρεώσεις προς τους χρήστες;
Αρχική Πολιτική και Αυτοδιοίκηση Στη Βουλή οι καταγγελίες για τα ταξί και τις εφαρμογές μεταφοράς επιβατών