Ερώτηση για την απερίγραπτη κατάσταση που βιώνουν οι επιβάτες του ΜΕΤΡΟ , ιδιαίτερα στις ώρες αιχμής , κατέθεσε η βουλευτής της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΛΥΣΗΣ , Σοφία –Χάιδω Ασημακοπούλου.
Υπερφορτωμένοι συρμοί , με επιβάτες « σαρδελοποιημένους» , αραιά δρομολόγια κά , είναι ορισμένα απ΄όσα βιώνουν καθημερινά οι εκατοντάδες χιλιάδες που χρησιμοποιούν το ΜΕΤΡΟ.
Όπως αναφέρει η βουλευτής , « λείπουν περίπου 40 συρμοί, ώστε τα δρομολόγια να μπορούν να εκτελούνται τακτικά στις ώρες αιχμής.
Πολύ σημαντική έλλειψη έχουν και οι συρμοί που εξυπηρετούν τα δρομολόγια από και προς το αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Η βουλευτής επισημαίνει ότι « τον Οκτώβριο του 2022 η γραμμή 3 του Αεροδρομίου επεκτάθηκε προς Πειραιά, αλλά οι ειδικοί αυτοί συρμοί έμειναν ίδιοι σε αριθμό.
Αυτό είχε ως αποτέλεσμα, τα δρομολόγια να αραιώσουν σε 5 (αντί 6) ανά τρίωρο, αλλά με την επιβατική κίνηση να αυξάνεται λόγω της ολοένα και επεκτεινόμενης τουριστικής περιόδου και έτσι στην καλύτερη περίπτωση, κάτοικοι και εργαζόμενοι συνωστίζονται μαζί με τους τουρίστες και τις αποσκευές τους, σε ασφυκτικές συνθήκες. Διαφορετικά, αναγκάζονται να περιμένουν πάνω από μισή ώρα τον επόμενο συρμό από και προς το αεροδρόμιο.
Οι επτά αεροδρομιακοί συρμοί,οι οποίοι είναι ειδικού τύπου προκειμένου να κινούνται εκτός από το υπόγειο και στο υπέργειο δίκτυο από τη Δουκίσσης Πλακεντίας έως το Αεροδρόμιο μετρούν ο καθένας από 3 εκατομμύρια χιλιόμετρα, ενώ το σύνολο των συρμών θεωρείται ήδη αρκετά ταλαιπωρημένο με αποτέλεσμα να εμφανίζει όλο και συχνότερα βλάβες».
Η βουλευτής, επικαλείται και συγκεκριμένες ημερομηνίες , όπως την 31η Οκτωβρίου, στις οποίες « ο συνωστισμός δεν είχε προηγούμενο στις αποβάθρες του Συντάγματος, θέτοντας σε κίνδυνο την ασφάλεια των επιβατών καθώς μία τεχνική βλάβη σε δύο διαδοχικούς συρμούς, που κινούνταν εκείνη την ώρα από τον Πειραιά προς τη Δουκίσσης Πλακεντίας μαζί με μια βλάβη σε κυλιόμενη σκάλα, προκάλεσε πολύ έντονο και επικίνδυνο συνωστισμό. Συγκεντρώθηκαν έτσι εκατοντάδες επιβάτες στην αποβάθρα γεγονός που εγκυμονούσε σοβαρούς κινδύνους τραυματισμών».
Επίσης τη Δευτέρα 4 Νοεμβρίου , που « μονοδρομήθηκε, λόγω βλάβης, η κυκλοφορία των συρμών στο τμήμα μεταξύ Αιγάλεω και Αγίας Βαρβάρας, με αποτέλεσμα τα δρομολόγια να καθυστερούν και οι επιβάτες να συνωστίζονται στους σταθμούς.
Σημειώνεται ότι το συγκεκριμένο τμήμα που μονοδρομήθηκε είναι από αυτά που λειτούργησαν σχετικά πρόσφατα και δεν δικαιολογείται βλάβη λόγω παλαιότητας, όπως όλο και συχνότερα παρατηρείται ιδιαίτερα στους συρμούς, στις σιδηροτροχιές και στις αλλαγές τροχιάς».
Η βουλευτής ερωτά τον αρμόδιο υπουργό:
– Προτίθεσθε να προβείτε άμεσα στον αναμενόμενο διαγωνισμό για
τους 15 νέους συρμούς – που δεν λέει να προχωρήσει – και που με την καθυστέρησή του, εκτοξεύει το κόστος που θα πληρώσει ο
φορολογούμενος για το καινούργιο τροχαίο υλικό, σε περίπου 290
εκατομμύρια ευρώ, δηλαδή περί τα 70 εκ. περισσότερα συγκριτικά με τις τιμές που επικρατούσαν πριν από μία 3ετία;
– Τι σκοπεύετε να κάνετε για τις ελλείψεις του προσωπικού, τόσο σε οδηγούς
όσο και σε τεχνίτες;
– Σκοπεύετε να αυξήσετε τη συχνότητα των δρομολογίων από και προς το αεροδρόμιο, ιδιαίτερα σε ώρες αιχμής, ούτως ώστε να εξυπηρετούνται οι εργαζόμενοι και οι κάτοικοι των περιοχών πέριξ αυτού;
– Με δεδομένη την αύξηση της τουριστικής κίνησης καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους, υπάρχει σχετική μέριμνα για τη βιωσιμότητα των αστικών συγκοινωνιών;

Προηγούμενο άρθροΣ.Παπαχρήστου: Φαιδροί οι ισχυρισμοί της διοίκησης Μπουτίνα
Επόμενο άρθροΗ κοινωνική στέγαση στο επίκεντρο συνάντησης του Αγγελούδη με στελέχη της ΕΕ