Κάθε φορά που η εκπαιδευτική κοινότητα, Ένωση Γονέων, εκπαιδευτικά σωματεία Πρωτοβάθμιας, Δευτεροβάθμιας απευθύνονταν στις δημοτικές αρχές για το πρόβλημα της σχολικής στέγης, για περιοχές που τα σχολεία ασφυκτιούσαν και χρειάζονταν νέα κτίρια, για κτίρια παλιά με πολλά προβλήματα, η κλασσική ατάκα ήταν «για να γίνει ένα σχολείο χρειάζονται 6 με 8 χρόνια!!!». Απαντούσαν και καθάριζαν!
Και ο χρόνος περνούσε, ελάχιστα νέα διδακτήρια θεμελιώθηκαν, μπαλώματα γίνονταν, παιδιά στοιβάζονταν, αίθουσες πολλαπλών χρήσεων, εργαστηριακές άλλαζαν χρήση, κοντέινερ στήνονταν, για να εξυπηρετήσουν τις ανάγκες!
Σχολεία κρίθηκαν ακατάλληλα λόγω σεισμού και παλαιότητας, μεταφέρθηκαν προσωρινά και 15 -20 χρόνια μετά το προσωρινό έγινε μόνιμο!
Και η ιστορία κάνει κύκλους και επαναλαμβάνεται !
Χαρακτηριστικά παραδείγματα το 9ο Νηπιαγωγείο, ακόμη το κεντρικό του κτίριο στεγάζεται μέσα στο 11ο Δ.Σ. σε μια μικρή αίθουσα και τα δυο νέα του παραρτήματα σε αίθουσες βαρέως τύπου, το 18ο Δημοτικό, για το οποίο ο Δήμαρχος δεν έχει, ως τώρα, τοποθετηθεί με σαφήνεια τι σκοπεύει να κάνει, αφού υπάρχουν απαραίτητες επισκευές που πρέπει να κάνει ο ιδιοκτήτης για την ανανέωση του συμβολαίου, αλλά και το 8ο Γυμνάσιο που πρόσφατα, ως τρόπος διαχείρισης της κτιριακής του κατάστασης, επιλέχθηκε η μεταφορά του στο 3ο Λύκειο με πολλές «παραχωρήσεις» και αλλαγές στην υπάρχουσα κτιριακή υποδομή.
Για τη μεταφορά αυτή, ο Νίκος Κατσούλης και οι δημοτικοί σύμβουλοι του «μαζί» για τον Κορυδαλλό, ζήτησαν τη δέσμευση της δημοτικής αρχής για το χρονοδιάγραμμα μεταστέγασης πριν τη νέα σχολική χρονιά και ταυτόχρονα αυτό της ανέγερσης νέου διδακτηρίου αλλά δυστυχώς καμιά από τις δυο δεν δόθηκε!
Τις μέρες αυτές στον δήμο Πειραιά ξεκινά, σε συνεργασία με την ΚΤΥΠ, η ανέγερση τριών νέων σχολείων.
Συστηματικά η εκπαιδευτική κοινότητα έχει τονίσει την ανάγκη για τη δημιουργία σχολείων και ουσιαστική συντήρηση των υπαρχόντων.
Δυστυχώς η μέχρι τώρα εικόνα είναι απογοητευτική! Η λειτουργία της ΤΟΣΚ που, άμεσα, θα έδινε προτεραιότητα σε επισκευές και μικρές εργολαβίες είναι προβληματική αφού, πολλά αιτήματα σχολείων δεν ικανοποιούνται για μήνες, δεν είναι σαφή τα κριτήρια των σχολείων που επιλέγονται και σε όσα σχολεία έχουν γίνει παρεμβάσεις τα υλικά πληρώθηκαν με χρήματα των σχολείων, κάτι πραγματικά απαράδεκτο, αφού τα χρήματα της κρατικής επιχορήγησης, που είναι έτσι κι αλλιώς λιγοστά, αφορούν τα λειτουργικά έξοδα, ενώ για τις επισκευές υπάρχει ξεχωριστό κονδύλι.
Έχει γίνει αίτημα από τη δημοτική παράταξη του «μαζί» αλλά και τα εκπαιδευτικά σωματεία να υπάρχει πλατφόρμα καταγραφής των αναγκών, των αιτημάτων, με χρονική σειρά και να δημοσιοποιείται το αποτέλεσμα της παρέμβασης και ο τρόπος χρηματοδότησης.
Μόνο με αυτόν τον τρόπο θα υπάρξει διαφάνεια στον χρόνο και τον τρόπο και δεν θα φτάνουμε στο αδιανόητο σημείο τα όργανα διοίκησης του σχολείου ή ο Σύλλογος Γονέων να πρέπει να φτάσει στον Δήμαρχο για να ικανοποιηθεί ένα αίτημα, όπως έχουμε δει να συμβαίνει επανειλημμένα.
Οι καταγραφές, τα δεδομένα, τα στοιχεία, οι απολογισμοί των υπηρεσιών αποτελούν σοβαρή και υπεύθυνη ενημέρωση και όχι οι αναρτήσεις και οι φωτογραφίες στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης!
Τα προβλήματα των σχολείων βαρύνουν τις προηγούμενες διοικήσεις του Δήμου αλλά και την τωρινή δημοτική αρχή, αφού οι ίδιοι άνθρωποι βρέθηκαν σε θέσεις ευθύνης της διοίκησης και στο παρελθόν!
Η εκπαιδευτική κοινότητα έχει διατυπώσει τη διαθεσιμότητά της, για κοινούς αγώνες διεκδίκησης, τόσο για την αύξηση της κρατικής χρηματοδότησης όσο και για τη δέσμευση και απαλλοτρίωση χώρων.
Περιμένουμε από τη δημοτική αρχή έναν σχεδιασμό για να πορευτούμε μαζί!
«Αγωνιζόμαστε για τον Κορυδαλλό που μας αξίζει»
* Σούλα Δημητρίου, Γ. Γραμματέας του «μαζί» για τον Κορυδαλλό.
Γ. Γραμματέας του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Π.Ε. Κορυδαλλού – Αγ. Βαρβάρας.Υποδιευθύντρια του 5ου Δ.Σ Κορυδαλλού