Tο Θερινό Σχολείο «Health Communication & Health Inequalities Across the Health Professions in Greece and the U.S.A» διεξήχθη με τη συνδιοργάνωση και υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.
Σκοπός του προγράμματος, ήταν η διερεύνηση των παραγόντων που οδηγούν σε ανισότητες στον τομέα της πρόσβασης στην υγεία και στην υγειονομική-φαρμακευτική περίθαλψη και επηρεάζουν κυρίως τις γυναίκες, τους ηλικιωμένους, τα άτομα χαμηλής κοινωνικής και οικονομικής θέσης, εθνικές και φυλετικές μειονότητες, μετανάστες, πρόσφυγες, άτομα με αναπηρίες και άτομα που ανήκουν στην κοινότητα ΛΟΑΤΚΙ+. Οι διακρίσεις στον τομέα της υγείας είναι μία πραγματικότητα σε όλο τον κόσμο και αποτελούν μία μεγάλη πρόκληση, αλλά όχι δυσεπίλυτο θέμα.
Από την ελληνική πλευρά, συντονιστές της προσπάθειας ήταν το Γραφείο Διεθνών Σχέσεων του ΕΛΜΕΠΑ, η καθ. Κλειώ Κούτρα, Τμήμα Κοινωνικής εργασίας, και ο καθ. Γιώργος Κριτσωτάκης, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων & Τουρισμού, ενώ από την αμερικανική πλευρά, συντονιστές ήταν η καθ. Riva Touger-Decker (Σχολή Επιστημών Υγείας) και ο καθ. Matthew Matsaganis (Σχολή Επικοινωνίας και Πληροφοριών). Οι εργασίες του προγράμματος και η φιλοξενία των Αμερικανών συνέδρων πραγματοποιήθηκε με την υποστήριξη της Περιφέρειας Κρήτης.
Τα μαθήματα του Θερινού Σχολείου ξεκίνησαν και για τα δύο ιδρύματα μέσω διαδικτύου, στις 16 Μάϊου 2022 . Παράλληλα έγιναν τρεις (3) επιτόπιες προγραμματισμένες επισκέψεις: στη Δομή Φιλοξενίας Ασυνόδευτων Ανηλίκων στα Ανώγεια, στο Κέντρο Ημερήσιας Φροντίδας Ηλικιωμένων Μαλεβιζίου και στον Καταυλισμό Αθίγγανων στην Αλικαρνασσό.
Η πρωτοτυπία του προγράμματος έγκειται στο γεγονός ότι προσπάθησε να προσεγγίσει την υγεία μέσα από μία Κοινωνική-Οικολογική Προσέγγιση, εξετάζοντας τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά των ατόμων, τις διαπροσωπικές σχέσεις στο εκάστοτε κοινωνικό πλαίσιο (αλληλεπίδραση μεταξύ των γιατρών, λοιπού ιατρικού προσωπικού, νοσοκόμων, διαιτολόγων, κοινωνικών λειτουργών κτλ. με τους ασθενείς) μέσα στο οποίο βρίσκονται. Έμφαση επίσης αποδίδεται στη σωστή επικοινωνία μεταξύ των επαγγελματιών υγείας με τα άτομα, βάσει μιας ολιστικής και εξατομικευμένης προσέγγισης, η οποία αποτελεί απαραίτητη προϋπόθεση μεγιστοποίησης των επιθυμητών αποτελεσμάτων σε σχέση με την υγεία.
Η κοινή αυτή δράση του Rutgers University και του ΕΛΜΕΠΑ, εντάσσεται στο πλαίσιο μιας ευρύτερης συνεργασίας μεταξύ των δύο ιδρυμάτων. Η συνεργασία εδραιώθηκε μέσα από την συμμετοχή και των δύο στο πρόγραμμα IAPP-Greece, ένα ακαδημαϊκό «εκκολαπτήριο», που δημιουργήθηκε από το Ελληνικό και Αμερικάνικο Υπουργείο Παιδείας, το Institute of International Education (IIE) και διεθνή ιδρύματα, όπως το Ίδρυμα FULBRIGHT.