Δυο σημαντικά θέματα , έθεσε η περιφερειακή σύμβουλος Πελοποννήσου , Κωνσταντίνα Νικολάκου, στην Ειδική Συνεδρίαση Λογοδίας της πολιτικής ηγεσίας της Περιφέρειας :
Το δρόμο «καρμανιόλα» Πύργος –Καλό Νερό-Τσακώνα και την «αόρατη» μελέτη Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη
Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα
Για τον οδικό άξονα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα, κατήγγειλε ότι « μετά από δεκάδες εξαγγελίες, συναντήσεις και δεσμεύσεις Κυβερνητικών παραγόντων αλλά και του ίδιου του Πρωθυπουργού, σε ό,τι αφορά τον ανωτέρω οδικό άξονα ο οποίος έχει χαρακτηριστεί επανειλημμένα ως δρόμος «καρμανιόλα», η πραγματικότητα αποδεικνύει ότι οι υποσχέσεις και οι εξαγγελίες δεν έχουν αντίκρισμα.
Το τμήμα Πύργος-Καλό Νερό-Τσακώνα είχε απενταχθεί από την σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού το 2013, με πρόφαση την επανεκκίνηση των εργασιών κατασκευής του τμήματος Κόρινθος-Πάτρα.
Ο αρμόδιος Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής απαντώντας σε ερώτηση στη Βουλή το 2021, ανέφερε την πιθανή επανένταξη του συγκεκριμένου τμήματος στη σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού, χωρίς να αποκλείει και την δημοπράτηση του ως δημόσιο έργο.
Τον Ιούλιο του 2022 σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε για το συγκεκριμένο θέμα, ο Πρωθυπουργός κ. Κυριάκος Μητσοτάκης ανέφερε ότι θα ανατεθούν και θα εκπονηθούν μελέτες από την Ολυμπία Οδό, για τον εν λόγω άξονα, προκειμένου να βρεθεί τεχνική λύση για το τμήμα του Καϊάφα και ότι μετά την ολοκλήρωση των μελετών θα αρχίσει διαπραγμάτευση για την χρηματοδότηση του μεταξύ της Κυβέρνησης, της Ολυμπίας Οδού και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής.
Ακολούθησαν επισκέψεις του Υπουργού Υποδομών κ. Σταϊκούρα στη Μεσσηνία, όπου απέφυγε να κάνει οποιαδήποτε δήλωση για τις εξελίξεις, παρότι γνώριζε ότι αποτελούσε επιτακτικό και πάγιο αίτημα πολιτών και φορέων των Περιφερειακών Ενοτήτων Μεσσηνίας και Ηλείας.
Στις 18 Οκτωβρίου του 2024 , ο Υφυπουργός Υποδομών κ. Νίκος Ταχιάος στη Βουλή αποκάλυψε ότι προτεραιότητα της Κυβέρνησης είναι το τμήμα Πύργος-Κόμβος Αλφειού (στον κόμβο της Αρχαίας Ολυμπίας), στέλνοντας στις καλένδες την ολοκλήρωση του άξονα μέχρι την Τσακώνα. Ο κ. Υφυπουργός την ίδια ακριβώς ανακοίνωση έκανε και ως ομιλητής στο 5ο Olympia Forum την επόμενη ημέρα.
Είναι εμφανές ότι για μία ακόμα φορά η ολοκλήρωση του οδικού άξονα μέχρι την Τσακώνα διαφαίνεται απολύτως αδύνατη σύμφωνα με τα τεχνικά αλλά και τα οικονομικά στοιχεία που παρουσιάζουν οι αρμόδιοι Υπουργοί.
Οι παραγωγικοί φορείς εδώ και χρόνια αγωνίζονται για το αυτονόητο. Να σταματήσει επιτέλους ο «φόρος αίματος» στο συγκεκριμένο δρόμο.
Ο Περιφερειάρχης Πελοποννήσου έχει επανειλημμένα συναντηθεί με τους αρμόδιους Κυβερνητικούς παράγοντες του Υπουργείου Υποδομών χωρίς να έχει αναφερθεί δημόσια στα αποτελέσματα-συμπεράσματα των συναντήσεων σχετικά με αυτό το έργο».
Και κάλεσε την Περιφερειακή Αρχή οφείλει να απαντήσει στα παρακάτω ερωτήματα:
• Έχουν ολοκληρωθεί οι μελέτες από την Ολυμπία Οδό;
• Έχει επανενταχθεί το συγκεκριμένο τμήμα στην σύμβαση παραχώρησης της Ολυμπίας Οδού; Έχουν αρχίσει οι διαπραγματεύσεις με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή;
• Υπάρχει χρηματοδοτικό εργαλείο και χρονοδιάγραμμα στο οποίο προβλέπεται να ενταχθεί ο συγκεκριμένος οδικός άξονας;
• Υπάρχουν εγκεκριμένοι περιβαλλοντικοί όροι για το τμήμα Καλό Νερό-Τσακώνα;
• Ποια είναι η κοινή πρόταση, που όπως δήλωσε ο κ. Περιφερειάρχης, θα καταθέσει η Περιφέρεια Πελοποννήσου μαζί με την Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας στο Υπουργείο; Πώς προέκυψε η συγκεκριμένη πρόταση, χωρίς να έχει συζητηθεί το θέμα σε κανένα Συλλογικό Όργανο της Περιφέρειας Πελοποννήσου;
Καλαμάτα-Ριζόμυλος-Πύλος-Μεθώνη
Σχετικά με την κατασκευή του συγκεκριμένου οδικού άξονα, είπε ότι « κατά διαστήματα δημιουργούνται «σκιές» όσον αφορά την εγκεκριμένη μελέτη που δημοπρατήθηκε και υλοποιείται.
Μέχρι σήμερα η μελέτη δεν έχει δημοσιοποιηθεί και προκύπτουν εύλογα ερωτήματα προς δύο κυρίως κατευθύνσεις:
• Έχουν ληφθεί υπ’όψιν τα έντεκα (11) σημεία, τα οποία προέκυψαν μετά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου Μεσσήνης;
• Από ποιο σημείο τελικά θα ξεκινάει ο συγκεκριμένος οδικός άξονας προς την πλευρά του Δήμου Καλαμάτας;»