Με μεγάλη επιτυχία υλοποιήθηκε στην Μύκονο το 1ο Μυκονιάτικο Φεστιβάλ Εκπαιδευτικής Ρομποτικής – Mykonos Robo Festival.
Το Φεστιβάλ διεξήχθη στο Γυμνάσιο Άνω Μεράς Μυκόνου και απευθυνόταν στους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές του νησιού όσον αφορά την επιμόρφωση και ενημέρωσή τους σε θέματα εκπαιδευτικής ρομποτικής και καινοτομίας.
Την εκδήλωση διοργάνωσαν το Εργαστήριο Ανοικτών Τεχνολογιών Δήμου Σύρου – Ερμούπολης (OpenLab Σύρου – https://syrosopenlab.gr/ ) μαζί με την ΕΕΛΛΑΚ (https://eellak.gr/ ), τον δήμο Μυκόνου (https://mykonos.gr/ ), το Τμήμα Μηχανικών Σχεδίασης Προϊόντων & Συστημάτων του Πανεπιστημίου Αιγαίου (https://www.syros.aegean.gr/el ), το Επιμελητήριο Κυκλάδων (https://www.e-kyklades.gr/), το eTwinning (https://www.etwinning.net/en/pub/index.htm ), την Ελληνική Ένωση για την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην εκπαίδευση (https://e-diktyo.eu/ ), την Α΄ ΕΛΜΕ Κυκλάδων και το Γυμνάσιο Άνω Μεράς Μυκόνου.
Το Mykonos Robo Festival παρακολούθησαν περισσότεροι από 25 εκπαιδευτικοί Α’θμιας και Β’θμιας εκπαίδευσης των σχολείων της Μυκόνου καθώς και μαθητές που επελέγησαν από τους εκπαιδευτικούς. Οι συμμετέχοντες μπορούσαν να παρακολουθήσουν όσα εργαστήρια επιθυμούσαν χωρίς περιορισμό.
Στο πλαίσιο του φεστιβάλ υλοποιήθηκε εργαστήριο Εκπαιδευτικής ρομποτικής με Arduino, για εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με υπεύθυνους την Αργυρώ Γιάνναρη και τον Μανώλη Αργυρό.
Εκπαιδευτικοί της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης είχαν την ευκαιρία να παρακολουθήσουν το εργαστήριο ρομποτικής με Thymio, ένα μικρό ρομπότ που επιτρέπει στους μαθητές να ανακαλύψουν τον κόσμο της ρομποτικής και της τεχνολογίας, να μάθουν τη γλώσσα των ρομπότ και να μυηθούν στον προγραμματισμό. Εκπαιδευτές του σεμιναρίου ήταν η Μαρία Ιωσηφίδου και ο Νίκος Τζιμόπουλος.
Το πρόγραμμα του φεστιβάλ περιελάμβανε επίσης το Scratch, μια γλώσσα προγραμματισμού στην οποία δε χρειάζεται να πληκτρολογήσεις ούτε μια γραμμή κώδικα για να γράψεις ένα πρόγραμμα αφού σχεδιάστηκε για να είναι διασκεδαστικό, εκπαιδευτικό και εύκολο στη διδασκαλία του προγραμματισμού.
Επιπλέον, διεξήχθησαν εργαστήρια τρισδιάστατης σχεδίασης (3d design) με το πρόγραμμα TinkerCad, με εκπαιδευτές την Αργυρώ Γιάνναρη και τον Μανώλη Αργυρό.
Επί πλέον υλοποιήθηκε εργαστήριο με θέμα την αξιοποίηση της εκπαιδευτικής ρομποτικής στα εργαστήρια δεξιοτήτων και στα έργα eTwinning για εκπαιδευτικούς Αθμιας και Βθμιας εκπαίδευσης με υπεύθυνους εκπαιδευτές τον Νεκτάριο Φαρασόπουλο και τον Νίκο Τζιμόπουλο.
Τέλος, έγινε και εισαγωγή σε υλικό και λογισμικό εκτεταμένης πραγματικότητας και παραδείγματα αξιοποίησής του νέου αυτού μέσου στην Α’θμια/Β’θμια εκπαίδευση για εκπαιδευτικούς, όλων των ειδικοτήτων, για τον προγραμματισμό για την υλοποίηση έργων εκπαιδευτική ρομποτικής με υπεύθυνο τον Σπύρο Βοσινάκη.
Η συνεργασία του Εργαστηρίου Ανοιχτών Τεχνολογιών Σύρου με τα σχολεία της Μυκόνου θα συνεχιστεί αφού στόχος του εργαστηρίου είναι η δημιουργία μιας ομάδας εκπαιδευτικών από τη Μύκονο για τη λειτουργία ενός παραρτήματος στο γειτονικό νησί σε χώρο που θα παραχωρηθεί από τον Δήμο. Με την υλοποίηση αυτής της πρωτοβουλίας οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές θα δραστηριοποιηθούν στην προώθηση του ελεύθερου λογισμικού και των ανοιχτών τεχνολογιών μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής. Παράλληλα, το Εργαστήριο Ανοιχτών Τεχνολογιών Σύρου, συνεχίζει τον σχεδιασμό των χειμερινών του δράσεων σε αντικείμενα εκπαίδευσης όπως σύγχρονες γλώσσες προγραμματισμού, ρομποτική, διαδίκτυο των πραγμάτων, τεχνολογίες και υπηρεσίες παγκόσμιου ιστού. Περισσότερες πληροφορίες για το Εργαστήριο Ανοιχτών Τεχνολογιών Σύρου υπάρχουν εδώ: https://syrosopenlab.gr/

Προηγούμενο άρθροΠροτάσεις για αντιπυρική και αντισεισμική πρόληψη κατέθεσε το ΚΙΝΑΛ στον Στυλιανίδη
Επόμενο άρθροΧριστουγεννιάτικη λάμψη σύγχρονης ευρωπαϊκής πρωτεύουσας εκπέμπει η Αθήνα .Φαντασμαγορική η φωταγώγηση του Χριστουγεννιάτικου Δέντρου