Επίκαιρη ερώτηση προς υπουργό Υποδομών και Μεταφορών με την οποία τον καταγγέλλει ότι παραβαίνει τις διατάξεις του προαναφερθέντος Π.Δ- που ορίζει Ζώνες Προστασίας του Κηφισού ποταμού και των παραχειμάρρων του- με το έργο «Διευθέτηση Οριοθέτηση του ποταμού Κηφισού στο τμήμα από Τρεις Γέφυρες ανάντη Κόκκινου Μύλου έως Αττική Οδό, κατέθεσε ο βουλευτής του ” ΜΕΡΑ 25″ , Κρίτων Αρσένης.
Ο κ. Αρσένης κατηγορεί την Περιφέρεια Αττιοκής ότι στις 25.5.2022 γνωμοδότησε θετικά επί της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων του έργου, ” χωρίς τη θετική γνώμη των Δήμων Πετρούπολης και Αιγάλεω και χωρίς καμμία ενημέρωση του Δημοτικού Συμβουλίου της Ν. Φιλαδέλφειας-Ν. Χαλκηδόνας». Έδωσε έτσι το πράσινο φως για την καταστροφή του τελευταίου φυσικού τμήματος του Κηφισού ποταμού, μήκους 2.15 χλμ. το οποίο προστατεύεται από το Π.Δ. «Καθορισμός ζώνης προστασίας του Κηφισού ποταμού και των παραχειμάρρων» (ΦΕΚ 632/Δ/27-6-1994)”.
Ο βουλευτής του ΜΕΡΑ25 κατηγορεί την κυβέρνηση ότι , “όπως και σε άλλα εναπομείναντα ρέματα της Αττικής (βλέπε Μεγάλο ρέμα Ραφήνας, Πικροδάφνη, Ερασίνος) η κυβέρνηση της ΝΔ, απαξιώνει πλήρως το φυσικό περιβάλλον, εφαρμόζει διαδικασίες φαστ τρακ της λεγόμενης «διευθέτησής» τους και εν τέλη ξηλώνει ότι πράσινο έχει απομείνει. Δε γνωρίζει ότι σύμφωνα με τα αποτελέσματα έρευνας του Ευρωπαϊκού Οργανισμού Περιβάλλοντος για τους αστικούς πράσινους χώρους και υδάτινα σώματα, που δημοσιεύτηκε το Φεβρουάριο του 2022, η Αθήνα βρίσκεται στη χειρότερη θέση ανάμεσα σε 38 Ευρωπαϊκές Πρωτεύουσες;
Τα έργα πρόκειται να γίνουν με την τοποθέτηση συρματοκιβωτίων στο μεγαλύτερο μέρος, αν και τα συρματοκιβώτια είναι παρωχημένη τεχνολογία και μη φιλική προς το περιβάλλον, διότι για να τοποθετηθούν απαιτείται αποψίλωση της πλούσιας παρόχθιας βλάστησης η οποία περιλαμβάνει αιωνόβια πλατάνια, ποικίλα άλλα δέντρα, δεκάδες φυτικά είδη και φυσικούς βραχισμούς. Ο σχεδιασμός του υπουργείου βασίζεται σε λογικές του περασμένου αιώνα, παρωχημένες πρακτικές που μέχρι σήμερα έχουν μετατρέψει το μεγαλύτερο τμήμα του Κηφισού σε ένα υπόγειο οχετό κάτω από την Εθνική Οδό, αφαιρώντας έτσι από τις ερχόμενες γενιές τη δυνατότητα να γνωρίσουν ένα ιστορικό πανέμορφο ποτάμι και να το γνωρίζουν μόνο ως ονομασία ενός Εθνικού δρόμου ταχείας κυκλοφορίας”.
Επίσης ερωτά τον υπουργό , ” γιατί το υπουργείο δεν ακολουθεί τη σύγχρονη επιστημονική αντίληψη και διεθνή πρακτική στο θέμα της αντιπλημμυρικής προστασίας και οχετοποιεί τα εναπομείναντα φυσικά υδάτινα οικοσυστήματα; Γιατί δεν ακολουθεί τα παραδείγματα των υπόλοιπων Ευρωπαϊκών πόλεων οι οποίες αποκαθιστούν τα αστικά ποτάμια τους (ποταμός Άρχους στη Δανία, Μανθανάρες στη Μαδρίτη, Ίζαρ στο Μόναχο, Δούναβης και Λίζινγκ στη Βιέννη, Μπιέβρ στο Παρίσι, Ιζερόν στη Λυόν κ.α.);”.

Προηγούμενο άρθροΕυθύνεται και η διοίκηση Μπακογιάννη για τα προβλήματα στα Ειδικά Σχολεία της Αθήνας κατήγγειλε η “Λαική Συσπείρωση”
Επόμενο άρθροΤι ψάχνει πάλι ο οικονομικός εισαγγελέας στο δήμο Νικαίας;