Μέρος 1ο. Το πρόγραμμα βιώσιμης αστικής ανάπτυξης.

Στο ΕΣΠΑ 2014 – 2020, εντάχθηκαν οι πόλεις Βόλος και Λάρισα στο πρόγραμμα Βιώσιμης Αστικής Ανάπτυξης με 15 εκατομμύρια ευρώ η κάθε μία. Η λογική της χρηματοδότησης αφορούσε στην άρση των συνεπειών της αστικοποίησης.
Η Καρδίτσα και τα Τρίκαλα παρότι έχουν τις ίδιες λειτουργίες, ως πρωτεύουσες νομών, έμειναν απέξω διότι είχαν μπει πληθυσμιακά κριτήρια.
Θεωρήσαμε άδικη αυτή την απόφαση της Περιφέρειας. Διεκδικήσαμε σθεναρά ως Δημοτική αρχή από κοινού με τα Τρίκαλα την ένταξή μας στο αντίστοιχο πρόγραμμα. Πετύχαμε την ένταξή μας το 2017. Στη συνέχεια ετοιμάσαμε την τεκμηρίωση – γιατί είναι απαραίτητο το πρόγραμμα – και τα έργα και τις δράσεις αυτού. Με την ολοκλήρωση των διαδικασιών έγινε και η τυπική ένταξη με 8.500.000 € στις αρχές του 2019.
Από αυτά τα χρήματα τα 6,5 εκατομμύρια € αφορούσαν έργα και τα υπόλοιπα δράσεις στήριξης επιχειρηματικότητας, καταπολέμησης ανεργίας κ.λπ.
Εντάχθηκαν 11 έργα με ώριμες μελέτες και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση.
Τα έργα αυτά ήταν:
1 Μετατροπή της οδού Χαρίτου σε οδό ήπιας κυκλοφορίας
2 Διαμόρφωση Ποδηλατόδρομου στην οδό Ηρώων Πολυτεχνείου
3 Αναβάθμιση συστήματος διαχείρισης και επέκταση χρήσης κοινόχρηστων ποδηλάτων
4 Επέκταση του δικτύου των ποδηλατοδρόμων με έργα χαμηλού κόστους
5 Περιβαλλοντική αναβάθμιση Περιβάλλοντος χώρου νέου Δημαρχείου και αισθητική σύνδεση με άλσος Παυσιλύπου
6 Περιβαλλοντική Αναβάθμιση και Ενοποίηση δημόσιου χώρου στο Δημοτικό Στάδιο Καρδίτσας (Αντικαταστάθηκε με ανάπλαση πλατείας Δικαστηρίων)
7 Διαμόρφωση και περιβαλλοντική ανάδειξη κοινόχρηστων χώρων σε γειτονιές της Καρδίτσας (Κατασκευή πλατειών Καροπλεσίτικα, Αγιος Φανούριος, Αλκιβιάδου και Μπότση, αντικατάσταση του συνόλου του Αστικού Εξοπλισμού των κοινόχρηστων χώρων)
8 Παρεμβάσεις βελτίωσης προσβασιμότητας και ασφάλειας στα σχολικά συγκροτήματα
9 Ενεργειακή και αισθητική αναβάθμιση δικτύου δημοτικού φωτισμού στην Καρδίτσα (λόγω υφιστάμενης υπογειοποίησης)
10 Κατασκευή κτιρίου και προμήθεια εξοπλισμού για πολυχώρο κοινωνικής αλληλεγγύης (κοινωνικό παντοπωλείο & δομή υποστηριζόμενων διαμερισμάτων)
11 Παρεμβάσεις βελτίωσης προσβασιμότητας για ΑμεΑ
Η ωριμότητα των έργων ήταν στα πιο πολλά πλήρης και στα υπόλοιπα απέμειναν λεπτομέρειες.
Από τότε πέρασαν τρία χρόνια για να ξεκινήσουν εργασίες μόνο σε ένα από αυτά, στην οδού Χαρίτου.
Η συμβολή του κ. Τσιάκου στο παραπάνω πρόγραμμα ήταν η παρακώλυση και η υπερβολική καθυστέρηση.
Παρόλα αυτά χωρίς ντροπή παρουσιάζει τα έργα ως δικά του και ας μην έκανε το παραμικρό για τον σχεδιασμό, την εξασφάλιση της χρηματοδότησης και την ωρίμανση των μελετών. Του αναλογούσε η υλοποίηση στην οποία ήδη απέτυχε αφού κοντεύει να τελειώσει η θητεία του και δεν υλοποιεί ούτε τα έτοιμα έργα που έχει παραλάβει.
Ας αφήσει λοιπόν τα κούφια λόγια, την προσπάθεια να καρπωθεί τις ενέργειες της προηγούμενης Δημοτικής αρχής και ας στρωθεί επιτέλους στη δουλειά ώστε τα έργα να λάβουν σάρκα και οστά.
Οι Καρδιτσιώτες βαρέθηκαν τα ψέματα και τις μεγαλοστομίες.

* Γιάννης Σβάρνας Δημοτικός Σύμβουλος Καρδίτσας- Επικεφαλής «Ανεξάρτητης Συμμαχίας Πολιτών Καρδίτσας»

Προηγούμενο άρθροΑσφαλτοστρώσεις στις παλαιές εθνικές οδούς Αθηνών-Κορίνθου, Αθηνών-Λαμίας και Αθηνών-Χαλκίδας από την Περιφέρεια Αττικής
Επόμενο άρθροΝέα προσφυγή κατά εργαζομένων από το δήμο Αγ. Βαρβάρας