Πολιτικές για την αποτελεσματική διαχείριση των ανείσπρακτων απαιτήσεων των ΟΤΑ, παρουσιάστηκαν στο πρόσφατο Olympia Forum V.
Την παρουσίαση των καλών πρακτικών ώστε οι δήμοι να μειώσουν τα χρέη τους αλλά και τους τρόπους που μπορεί ο μηχανισμός της τοπικής αυτοδιοίκησης να εισπράξει απαιτήσεις χωρίς ωστόσο να «ξεφύγει» από τις στρατηγικές της κοινωνικής πολιτικής του, έκαναν ο Διευθυντής του Τμήματος Στρατηγικής Ανάπτυξης Lever Α.Ε. Όμιλος Σαμαράς & Συνεργάτες, Γιώργος Τελεχάς, ο Διευθυντής του Τμήματος Στρατηγικής Ανάπτυξης Qualco Group, Δημήτρης Λίτινας και ο Εκτελεστικός Διευθυντής Qualco Intelligent Finance της Qualco Group, Μάνος Φουντουλάκη.
Κατά τη διάρκεια της συζήτησης, αυτό που αναφέρθηκε ως σημαντικό για τη διαχείριση των ανείσπρακτων απαιτήσεων ήταν η έλλειψη σημαντικών εργαλείων αξιολόγησής τους.Όπως η έλλειψη προσωπικού -σε δήμους ή φορείς- που θα μπορεί να διεκπεραιώνει αυτές τις υποθέσεις.
Πάνω σε αυτούς τους τομείς η Qualco Group παρουσίασε την στρατηγική της ώστε οφειλέτης και οργανισμός (δημόσιος ή ιδιωτικός) να έρχονται αρχικά σε σχέση εμπιστοσύνης προκειμένου η οποιαδήποτε ανείσπρακτη απαίτηση να οδηγείται σε τελική επίλυση με όσο το δυνατόν καλύτερη αξιολόγηση.
Η αξιολόγηση του οφειλέτη αλλά και η κατανόηση του απαιτητή, όπως αναφέρθηκε, αποτελεί το ζητούμενο, έτσι ώστε κάθε υπόθεση να διεκπεραιώνεται σωστά και με τρόπο τέτοιο που δεν θα «προσβάλλει» την κοινωνική στρατηγική πολιτική που έχει αναπτύξει κάθε ΟΤΑ.
Πάντως εκείνο που αναφέρθηκε χαρακτηριστικά από τον Διευθυντή του Τμήματος Αξιολόγησης Κινδύνου και Τεχνικών Ελέγχων σε ΟΤΑ, Γιώργο Τελεχά, είναι ότι η απουσία επαρκούς και σωστής καταγραφής των ανείσπρακτων οφειλών είτε του δημοσίου είτε των ιδιωτών είναι ένα ζήτημα που απασχολεί ιδιαίτερα ενώ δεν παρέλειψε να αναφέρει ότι το ποσοστό των ανείσπρακτων οφειλών σε ΟΤΑ παραμένει αρκετά υψηλό αγγίζοντας και το 90%.
Όπως εξάλλου ανέφερε στη Βουλή , ο υφυπουργός Εσωτερικών ,Βασίλης Σπανάκης , περίπου 3,6 δις. χρωστούν οφειλέτες σε Δήμους και ΔΕΥΑ.