Συνάντηση με τον Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή, είχε ο βουλευτής της ΝΔ , στην Πέλλα , Γιώργος Καρασμάνης, «για όσα ανεύθυνα ειπώθηκαν»,- όπως τονίζει χαρακτηριστικά στη σχετική ανακοίνωση του – την τελευταία φορά στη Βουλή για τον οδικό άξονα Χαλκηδόνας Γιαννιτσών Έδεσσας.
Δηλαδή, όπως αναφέρει « ότι δήθεν… ουσιαστικά τίποτα δεν έχει γίνει γι’ αυτόν τον δρόμο…, ή έστω ότι έχει γίνει πρέπει να ξαναγίνει…, ότι το έργο είναι… ανώριμο…, και άλλοι απαράδεκτοι ισχυρισμοί που πρωτίστως υπονομεύουν ευθέως τα συμφέροντα του Νομού μας, αλλά, θίγουν και πρόσωπα που επί σειρά ετών έχουν δώσει μάχες και μάχες, όπως ο Γιώργος Καρασμάνης που έχει δώσει αγώνα ζωής για την υλοποίηση αυτού του τεράστιας σπουδαιότητας έργου για την Πέλλα».
Υπουργός και Καρασμάνης συμφώνησαν ότι, επειδή οι περιβαλλοντικοί όροι για τις δύο παρακάμψεις έχουν καταληκτική ημερομηνία το τέλος του 2020, θα πρέπει να δημοπρατηθούν με το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων ώστε να μη χρειαστεί να γίνουν πάλι από την αρχή. Για δε το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, να επισπευσθούν οι διαδικασίες προκειμένου να αρθούν τυχόν εκκρεμότητες.
Επίσης συμφώνησαν να συναντώνται σε τακτά διαστήματα για την παρακολούθηση της εξέλιξης του μεγάλου έργου.
Σύμφωνα με την ανακοίνωση του , ο κ. Καρασμάνης , « παρουσίασε στον Κώστα Καραμανλή όλα τα στοιχεία, όλες τις αποφάσεις, επικεντρώνοντας στα σημαντικότερα ντοκουμέντα από τα τουλάχιστον 50 που είχε στον ογκώδη φάκελό του, από την έγκριση των κονδυλίων μέχρι και τις εκπονήσεις των μελετών. Έγγραφα που πιστοποιούν ότι ο Γιώργος Καρασμάνης, παρακολουθούσε την εξέλιξη διαδικασιών για το έργο βδομάδα τη βδομάδα και μήνα με το μήνα.
Όπως την δέσμευση του Γιώργου Σουφλιά το 2009 – τότε αρμόδιου Υπουργού – ότι: η χρηματοδότηση του έργου είναι εξασφαλισμένη από το ΕΣΠΑ 2007-2013, δέσμευση καταχωρημένη στα Πρακτικά της Βουλής. Και ότι για το μεν τμήμα Χαλκηδόνα – Μελίσσι η μελέτη θα ολοκληρωθεί μέχρι τον Νοέμβρη του 2009 και το έργο κατασκευής θα δημοπρατηθεί στις αρχές του 2010. Για δε το τμήμα Μαυροβούνι – Έδεσσα, η μελέτη θα ολοκληρωθεί τον Φεβρουάριο του 2010 και το έργο κατασκευής θα δημοπρατηθεί το δεύτερο τρίμηνο του 2010».
Σύμφωνα με τον κ. Καρασμάνη από το 2010 με την κυβέρνηση τότε το Γ. Παπανδρέου , «αρχίζουν τα προβλήματα με το ¨γαϊτανάκι¨ των συστηματικών και σκόπιμων αναβολών που εξελίχθηκαν στο μεγάλο σκάνδαλο σε βάρος του Νομού μας»
Επίσης καταγγέλλει ότι την ημέρα της διάλυσης της Βουλής, στις 11 Απριλίου 2012, η κυβέρνηση Παπαδήμα απένταξε « ετσιθελικά το έργο από το ΕΣΠΑ. Μετά δε από ένα οκταήμερο στις 19/4ΟΥ/12 απέσυραν τη χρηματοδότηση των 120 εκατομμυρίων και, με διαδικασίες ¨φαστ τρακ¨, στις 23 Απριλίου 2012, ¨πήγαν¨ τα χρήματα στη Δυτική Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης! Με την υπογραφή του γενικού Γραμματέα του Υπουργείου Δημοσίων Έργων και πρώην προέδρου της Εγνατίας Οδού – οποία σύμπτωση – της αναδόχου εταιρίας της Δυτικής Περιφερειακής της Θεσσαλονίκης και υπό τις ευλογίες του τότε υφυπουργού Υποδομών και με την υπογραφή του τότε υφυπουργού Ανάπτυξης, όλα στελέχη της τότε κυβέρνησης» χωρίς όμως να τους κατονομάζει και εννοώντας προφανώς του κκ Μαγκριώτη και Μωραίτη αντίστοιχα.
Ο κ. Καρασμένης, αναφέρει ακόμη ότι παρουσίασε επίσης στον κ. Καραμανλή , « το έγγραφο με αριθμό πρωτοκόλλου 4367 του Οκτωβρίου 2013 με το οποίο ο τότε Υπουργός Μιχάλης Χρυσοχοϊδης – και νωρίτερα ο Σταύρος Καλογιάννης – αναγνώριζε το καταφανέστατο σκάνδαλο, και ζητούσε από την Περιφέρεια να του αποσταλεί το τεχνικό δελτίο προκειμένου να εντάξει το έργο μας στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και να ξεκινήσει η δημοπράτηση και να ολοκληρωθεί με κονδύλια του ΕΣΠΑ της περιόδου 2014-2020. Τα τεχνικά δελτία δεν στάλθηκαν, δυστυχώς, διότι αν αυτό είχε γίνει, οι παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας θα είχαν ολοκληρωθεί και σήμερα θα μιλούσαμε μόνον για το τμήμα Μαυροβούνι- Έδεσσα».
Ακόμη τονίζει ότι « παρουσίασε τα στοιχεία από το 2015 και μετά, όταν ζητούσε να ενημερωθεί από την προηγούμενη Κυβέρνηση για το τεράστιο αυτό θέμα: Ερωτήσεις προς τον Υπουργό Υποδομών ο οποίος δήλωνε… αναρμόδιος και δεν ερχόταν στη Βουλή, αλλά και επιστολή προς τον Πρωθυπουργό η οποία ουδέποτε απαντήθηκε! Για τέτοια ¨δημοκρατία¨ μιλάμε από μια Κυβέρνηση που, επί τεσσεράμισι χρόνια δεν έκανε απολύτως τίποτα!
Όλη αυτή η αδιάκοπη μάχη που δόθηκε επί τόσα χρόνια σε όλα τα επίπεδα – και που συνεχίζεται ανυποχώρητα – είναι το… ¨τίποτα δεν έχει γίνει για το δρόμο¨, όπως με απαράδεκτη ανευθυνότητα εκστομίστηκε στη Βουλή; Ή μια χρειαζούμενη απάντηση ακριβώς σ’ αυτά που ειπώθηκαν;», αναφέρει στην ανακοίνωση του .
Επίσης ο κ.Καρασμάνης τονίζει ότι « επισήμανε στον Υπουργό ότι ο δρόμος Χαλκηδόνας – Έδεσσας, αναφέρεται, για τη προγραμματική περίοδο 2014-2020 στα ΣΠΕΜ (Στρατηγικό Πλαίσιο Επενδύσεων Μεταφορών) – βασική προϋπόθεση για τη χρηματοδότηση του έργου, και ότι επιπλέων οι παρακάμψεις Γιαννιτσών και Χαλκηδόνας έχουν περιβαλλοντικούς όρους εγκεκριμένους έως το 2020, και ότι οι μελέτες έχουν ολοκληρωθεί.
Όσο για το πρόβλημα ότι το έργο δεν είναι μέσα στο Εθνικό Σχέδιο Μεταφορών, αυτό αφορά στη νέα περίοδο 2021-2027 που είναι πλέον αρμοδιότητας του κ. Καραμανλή, αφού πρώτα και επειδή πέρασε πολύς χρόνος, επικαιροποιηθεί. Να χαρακτηριστεί ως έργο εθνικής σημασίας όπως ακριβώς είχαν συμφωνήσει στη συνάντηση που είχαν ο Υπουργός με τον Γιώργο Καρασμάνη τον περασμένο Σεπτέμβρη. Αυτό, για να τρέξουν οι απαλλοτριώσεις με ταχύτατους ρυθμούς, και να γίνει η μελέτη κόστους-οφέλους. Διαδικασίες που μπορούν να ολοκληρωθούν γρήγορα.
Ως προς την αυστηροποίηση των διαδικασιών που θέτει το Τεχνικό Συμβούλιο της Ευρωπαϊκής Ένωσης – το λεγόμενο JASPERS – επισήμανε στον Υπουργό ότι είναι ένα όργανο που μπορεί με τα υπάρχοντα επιχειρήματα και στοιχεία να πεισθεί ότι:
– α) θα είναι κάθετος επί της Εγνατίας. Στο σημείο αυτό δε, του υπογράμμισε ότι η Πέλλα είναι ο μοναδικός δρόμος από την Ήπειρο μέχρι τον Έβρο που δεν έχει κάθετο επί της Εγνατίας, δηλαδή, τη δεκαετία του 1980 ο Νομός αδικήθηκε διότι στον σχεδιασμό τότε της Εγνατίας Οδού, δεν προβλέφθηκε δυστυχώς να διέρχεται από την Πέλλα, την οποία διέσχιζε η ιστορική αρχαία Εγνατία Οδός.
– β) θα συνδέει την πρωτεύουσα με το ΔΔΜ (Διευρωπαϊκό Δίκτυο Μεταφορών)
– γ) Ο υπάρχων δρόμος, εξαιρετικά επισφαλής – όπως ολόκληρο το οδικό δίκτυο του Νομού – είναι βασικός οδικός άξονας με ¨βαριά¨ κυκλοφορία χιλιάδων αυτοκινήτων, επισκέπτες από όλη την Ευρώπη στο Μουσείο της Πέλλας, χιλιάδες λεωφορεία για τους Καταρράκτες και το χιονοδρομικό Καϊμακτσαλάν, τα Λουτρά Πόζαρ. Επιπλέον το καλοκαίρι διέρχονται εκατοντάδες νταλίκες για τη μεταφορά αγροτικών προϊόντων.
Γι’ αυτό, τόνισε, χρειάζεται ο δρόμος να είναι ασφαλής με διαχωριστική νησίδα.
Του παρουσίασε δε στοιχεία της Αστυνομικής Διεύθυνσης Πέλλας που από το 1990 μέχρι και τις 30 Σεπτεμβρίου 2004, έχουν καταγράψει 377 θανατηφόρα ατυχήματα, 501 σοβαρά και 3.156 ελαφρά. Τα στοιχεία αυτά είχε παρουσιάσει και στον Γιώργο Σουφλιά και έτσι ο τότε Υπουργός έδωσε το πράσινο φως».
Ακόμη «έδωσε στον κ. Καραμανλή και τα νέα στοιχεία της ίδιας Αστυνομικής Διεύθυνσης ως ένα ακόμη σοβαρότατο επιχείρημα για την JASPERS, δεδομένου ότι από το 2004 μέχρι και τις 30/10/19 καταγράφουν 231 νεκρούς, 189 σοβαρούς τραυματισμούς και 839 ελαφρότερους! Ο κος Καραμανλής θεώρησε πολύ σοβαρά τα στοιχεία αυτά και τα κράτησε προκειμένου να τα χρησιμοποιήσει για τις περεταίρω ενέργειές του».

Προηγούμενο άρθροΣτο Βόλο , το μοναδικό ολυμπιακών διαστάσεων ποδηλατοδρόμιο στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροΜετά τις γιορτές η κατάρτιση εργαζομένων στα κοινωφελή προγράμματα των δήμων