Ψήφισμα διεκδίκησης για την ολοκλήρωση της επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού αποφάσισε το Δημοτικό Συμβούλιο Ηλιούπολης σε πρόσφατη συνεδρίαση του, μετά από εισήγηση της Δημοτικής Αρχής. Συγκεκριμένα το Δημοτικό Συμβούλιο με το ψήφισμα του απαιτεί να προχωρήσει άμεσα η κατασκευή της επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού με υπόγεια σήραγγα μέχρι το ύψος της Αργυρούπολης, και από εκεί με υπόγεια διάνοιξη μέχρι την πλατεία Κύπρου Αργυρούπολης/Λεωφ. Βουλιαγμένης, με κόμβο στο σημείο αυτό και υπόγεια προέκταση μέχρι την Παραλιακή Λεωφόρο στο ύψος του Ελληνικού. Ως τμήμα του έργου να προχωρήσει επίσης η διάνοιξη σήραγγας στον Υμηττό από το ύψος της Αργυρούπολης προς την περιοχή Κορωπίου για σύνδεση με το Αεροδρόμιο και την Ανατολική Αττική.
Βαλασσόπουλος:
Στην εισήγηση του ο Δήμαρχος, Βασίλης Βαλασόπουλος, επισήμανε ότι για περισσότερα από είκοσι χρόνια, από τότε που έγινε η πρώτη διάνοιξη της Λεωφόρου Καρέα – Κατεχάκη, ο Δήμος Ηλιούπολης υποφέρει από εντονότατα κυκλοφοριακά προβλήματα, αφού επιβαρύνεται καθημερινά από την τεράστια διαμπερή κυκλοφορία των οχημάτων που οδεύουν από τα Νότια προς τα Βόρεια Προάστια και προς την Ανατολική Αττική.
Η διάνοιξη, υπογράμμισε ο Δήμαρχος, του πρώτου τμήματος της Περιφερειακής Υμηττού ως κλάδου της Αττικής Οδού μεγιστοποίησε το πρόβλημα, αφού πλέον τα οχήματα διέρχονται από την Ηλιούπολη, προκειμένου να εισέλθουν και στην Αττική Οδό.
«Είναι μόνιμο και πιεστικό το αίτημα του Δήμου και των κατοίκων της Ηλιούπολης, εδώ και πολλά χρόνια, να ολοκληρωθεί η Περιφερειακή Υμηττού με τρόπο που να προστατεύει στον μέγιστο δυνατό βαθμό τον πνεύμονα Πρασίνου του Υμηττού, έτσι ώστε να ανακουφισθεί η Ηλιούπολη από το έντονο κυκλοφοριακό πρόβλημα, την ηχορύπανση, τα συχνά ατυχήματα και την περιβαλλοντική επιβάρυνση» σημείωσε και πρόσθεσε:
«Κατά την τελευταία περίοδο υπήρξαν διάφοροι σχεδιασμοί για την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού. Ο τελευταίος σχεδιασμός, όπως είχαμε ενημερωθεί από τον κ. Μαγκριώτη, περιλάμβανε υπόγεια διάνοιξη στον Υμηττό μέχρι το ύψος της Αργυρούπολης, υπόγειο κλάδο από εκεί μέχρι την Πλατεία Κύπρου, και σήραγγα από το ύψος της Αργυρούπολης μέσω του Υμηττού προς την περιοχή Κορωπίου, για σύνδεση με την Ανατολική Αττική και το Αεροδρόμιο «Ελευθέριος Βενιζέλος».
Αυτός ο σχεδιασμός, συνέχισε ο Δήμαρχος, ικανοποιούσε τις ανάγκες της Ηλιούπολης, προστάτευε το περιβάλλον του Υμηττού και ελαχιστοποιούσε την όχληση των κατοίκων. «Δυστυχώς όμως, το έργο δεν προχώρησε. Και ενώ για τους Εθνικούς Αυτοκινητοδρόμους υπάρχει έντονη κινητικότητα για επίλυση των προβλημάτων που έχουν ανακύψει, και άμεση προώθηση κατασκευής τους, για την επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού δεν φαίνεται να υπάρχει πλέον οποιοσδήποτε προγραμματισμός για προώθηση κατασκευής του έργου» ανέφερε. Σημείωσε τέλος ότι επειδή για την Ηλιούπολη το έργο αυτό είναι ζωτικής σημασίας, «θεωρούμε απολύτως αναγκαίο να διαμορφώσουμε και να προωθήσουμε μια στρατηγική δυναμικής διεκδίκησης με παρεμβάσεις, άσκηση πίεσης και κινητοποιήσεις προκειμένου να προχωρήσει άμεσα η οριστική μελέτη και η κατασκευή του έργου».
«Αναφορικά με τον τελικό σχεδιασμό θεωρούμε καλύτερο ο κλάδος αυτός να φτάσει υπόγεια και να συνδεθεί με την Παραλιακή Λεωφόρο (Λεωφόρο Ποσειδώνος), ώστε να αποτελεί τμήμα ενός περιφερειακού κυκλοφοριακού δακτυλίου που έχει ανάγκη η Πρωτεύουσα» κατέληξε. Ολόκληρο το ψήφισμα είναι το παρακάτω:
«Το Δημοτικό Συμβούλιο Ηλιούπολης απαιτεί να προχωρήσει άμεσα η κατασκευή της επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού με υπόγεια σήραγγα μέχρι το ύψος της Αργυρούπολης, και από εκεί με υπόγεια διάνοιξη μέχρι την πλατεία Κύπρου Αργυρούπολης / Λεωφ. Βουλιαγμένης, με κόμβο στο σημείο αυτό και υπόγεια προέκταση μέχρι την Παραλιακή Λεωφόρο στο ύψος του Ελληνικού. Ως τμήμα του έργου να προχωρήσει επίσης η διάνοιξη σήραγγας στον Υμηττό από το ύψος της Αργυρούπολης προς την περιοχή Κορωπίου για σύνδεση με το Αεροδρόμιο και την Ανατολική Αττική.
Το έργο αυτό είναι ζωτικής σημασίας για την Ηλιούπολη, η οποία υφίσταται για περισσότερα από είκοσι χρόνια τις συνέπειες της τεράστιας διαμπερούς κυκλοφορίας των οχημάτων από τα Νότια προς τα Βόρεια Προάστια και προς την Ανατολική Αττική μέσω της Λεωφόρου Κατεχάκη και της Αττικής Οδού.
Έντονα καθημερινά κυκλοφοριακά προβλήματα στη πόλη, συχνά ατυχήματα, μεγάλες ποσότητες ρύπων, ηχορύπανση, περιβαλλοντική επιβάρυνση, είναι οι συνέπειες μιας προσωρινής λύσης που εξελίχθηκε σε μόνιμη πληγή για την πόλη μας.
Το Δημοτικό Συμβούλιο, οι φορείς και οι πολίτες της Ηλιούπολης, έχουμε φθάσει στα όρια της υπομονής, της αντοχής και της ανοχής μας. Ζητάμε την άμεση προώθηση των έργων της επέκτασης της Περιφερειακής Υμηττού, διαφορετικά θα υποχρεωθούμε να κλιμακώσουμε τον αγώνα μας με παρεμβάσεις και δυναμικές κινητοποιήσεις, προκειμένου να υλοποιηθεί επιτέλους αυτό το κρίσιμης σημασίας έργο για την Ηλιούπολη αλλά και για ολόκληρο το λεκανοπέδιο, το οποίο επί δεκαετίες σχεδιάζεται και μελετάται, αλλά δυστυχώς παραμένει ακόμη στα χαρτιά».